2011. május 20., péntek

64. San Francisco - Golden Gate, Haight-Ashbury, esti koncert

Reggel Lynn-éknél keltünk. Reggelire waffel-t készítette. A waffle, azaz a gofri itt elterjedt reggeli kaja. Édes öntettel, vajjal, jammel mellé sült bacon-el, (ami szintén gyakori). Eleget tettem egy olyan kérésnek, amit otthon nem tudtam volna megtenni: Kimentem, és szakítottam 3 citromot a citromfáról a teához. Nyugisan, lazítósan telt a reggel. Lynn korán elment, Riar-ral beszélgettünk többet. Ő bankár, mégpedig a dörzsölt fajtából, tipikus dollárjel szemű. Nekem is volt némi tőzsde múltam, úgyhogy én is hozzá tudtam szólni a témához. Sőt azt a stratégiát - amit hónapokig próbálgattam a forex piacon - nem is ismerték. (Nem árulom el, hogy mi ez, szakmai titok.) Lynn, és Riar is folyamatosan úton van szerte a világban. A pár éves Európában töltött idő után a hetekben értek haza. Gondolom emiatt volt sok-minden letakarva például a nappaliban.


 Jobbra: Lynn gyermekei

2 óra után készültünk el, hogy felfedezzük a város nyugati részét. Átzúztunk a Bay Bridge-en, és becsekkoltunk a Green Tortoise hostelbe a Kearny street-en. Itt fogjuk tölteni az estét. Sokkal szebb időnk volt mint tegnap, úgyhogy megint fotóztam egy csomót. Biztos. ami biztos.







A Green Tortoise egy izgalmas hely. Ahogy belépsz az ajtón érzékelhető, hogy itt valami vibrálás van. Kalandozók kikötője. A hostel azon felül, hogy szálláslehetőséget biztosít, bizonyos időközönként buszos felfedezőtúrát szervez Amerika körül. Az utazást a lehető legalacsonyabb áron tartják, így a képekből megítélve úgy tűnik, hogy maga a létfenntartás is izgalmas ( alvás -> buszban, menet közben; kaja -> főleg vega, tisztálkodás, egyéb szükségletek -> alkalmanként nehezen megoldható ) Biztos vagyok benne, hogy aki ezt a módját választja az USA bejárásnak, örökre szóló élményeket - és ami szintén nagyon fontos - nemzetközi barátokat is szerez. A kalandvágyóknak mindenképpen ajánlom megfontolásra!!! Dean már egyszer kipróbálta, ő csak jó élményekről számolt be.




A pultnál egy fiatal nő igazított el minket, és tájékoztatott a lehetőségekről, amit nyújt a hostel (reggeli kaja, esti élőzene, ingyen nasival, közösségi terem csocsóval, billiárddal, ahova szabadon behozhatsz piát is.) Elintéztük a parkolót (ezt nem egyszerű San Francisco-ban), és fellépcsőztünk az 5-ös szobánkig. A szobában egy időben épp, hogy elfértünk 3-an. Alul egy francia, fölötte egy egyszemélyes emeletes ágy.


4 óra felé sikerült mindezzel végeznünk. Most kezdődött a városnézés. Az első utunk a Golden Gate hídhoz vezetett. Közben kereszteztünk nagyon sok érdekes, filmekből ismert meredek utcát, színes viktoriánus lakóházakkal, és nagyobb középületekkel.





Végre elértünk a világhíres Golden Gate-hez. Szép, na... meg piros, meg nagy. Ezeket a dolgokat csak akkor érzi az ember igazán, amikor ott van, de akkor nagyon. Én ott voltam, és csak bámultam 30 percet. Persze elkészítettem a kötelező képeket is. Jöjjenek ezek.







A híd után a Golden Gate park felé vettük az irányt. Ez a park valami hihetetlenül nagyra nőtt. Kocsival is hosszú percekig tartott mire egyik feléből a másikba elértünk. Ehhez a mérethez igazodó ősi fákkal volt tele. Ahogy nyugat felé elhagyod a fákat, rögtön az Csendes óceánnal kötsz ki.








Következett a Haight-Ashbury negyed, San Francisco hippi negyede. 1967-től vált ez a városrész a tinédzserek, rock&roll, drogok, anarchia hazájává. Azóta csak növekszik ez a fajta stílus, és szellemiség. Rockzenészeknek kötelező! A Haight streeten van egy jó nagy hangszerbolt is. (a többi kép a picasa albumban: link)





Az utca ezen kívül tele van kocsmákkal, klubokkal, a városrészhez illő stílusú üzletekkel.




Aznap reggel volt valami esemény, ahova beöltözve érkeztek az emberek, és valami meztelen futásról is szó volt. Sajnos nem emlékszem a nevére. Ennek köszönhetően mindenhol hivalkodóbbnál-hivalkodóbb részeges fiatalok bolyongtak.



A negyed szintén híres a jellegzetes viktoriánus épületeiről. Csak kapkodtam a fejem.





A nyugati kör után 9:20-ra értünk vissza a parkolóhoz, majd egy kisebb séta után a Green Tortoise-be. Volt wifi, meg közös számítógépek is, úgyhogy volt kis hazagondolás, "hazatelefonálás". Kb 1 órát késett a beígért koncert. Ezt semmiképpen nem akartam kihagyni. Érzésem szerint egy kezdő helyi banda lépett fel először. Pszichedelikus, eklektikus reggae elemeket tartalmazó rockzenéjükben sok jammelős rész volt. ( Itt kell tennem egy személyes megjegyzést Barninak: volt ingyen popcorn!!! )



A koncert közben előttem ült két korombeli csibe, sörrel a kezükben. Hülye lettem volna, ha nem repülök rá a témára. Ezzel a hadművelettel szereztem ingyen sört is a kukorica mellé, és megismertem két csini floridai csajszit. Kiderült, hogy Thailand felé tartanak, és másnap hajnali 5-kor indul a repülőjük, addig pedig nem akartak alvással foglalkozni. Ennek aztán az lett a vége, hogy nekem is hosszú estém volt... :)






Imádom ezt a várost! Ha választanom kellene Kaliforniából, akkor mindenképpen itt laknék. Egyedül az a para, hogy nagyon drága. Szerencsére már vannak ismerősök is, úgyhogy jövök még később is az biztos!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése