2011. május 31., kedd

70. Dungeness Crab

Reggel még egyet utoljára lementünk a partra merülni Briannal. A többiek lustultak. Talán ezen a napon volt a legvadabb az óceán. Az elején észrevettem egy abalone-t, amit aztán kb 30-40 perces küszködés árán sikerült felhoznom. 1 órával később sikerült még egyet halászni, amivel én meg is elégedtem. Így is elég időt töltöttünk a hullámok között.

Füzet az apály-dagály időpontjairól



Random videó az óceánról


A nap fő attrakciója a rák vásárlás és elkészítés volt. Dél után 3 órakor autóztunk be Fort Bragg-ba, hogy vegyünk egy talicskányi (szó szerint) dungeness crab-et. A szerényebb vásárlóknak fagyasztva is lehetett választani a pultból. Mi hátra mentünk az üzlet mögé, ahol egy műanyag tartályban tornyosultak az élő rákok. Innen halászott ki nekünk az eladó húszon-sok rákot. Szegélyek, eléggé beparáztak. Vittünk egy jó nagy műanyag rekeszt, amit jóformán telepakolt az arc. Az akció közben folyamatosan üvöltöztek a fókák.





Otthon kezdődött az izgalmasabb történet. Ezeket a rákokat el is kellett készíteni. Persze, hogy nekem is ott kellett lennem! Két fázisra bontottuk a műveletet. Először egy jó nagy késsel le kell szúrni a szerencsétlent, kettévágni alulról, és egy csavaró mozdulattal kitépni az egyik felét, majd a másikat. Recsegés, ropogás, kaparászás, brutááál! A másik művelet maga a hús megtisztítása a kopoltyúktól, és a maradék belső szervektől. Itt a videó, amivel talán érthetőbb. Megtanultam mind a két lépést, de az elsőt kevésbé szerettem.





A rákot forrásban lévő vízben, 7-8 percig kell főzni, és úgy ahogy van már ehető is. Olvasztott vajba, margarinba, vagy valamilyen szószba mártogatva a legjobb. Ahhoz, hogy eljuss a puha húsig kell valamilyen szerszám, amivel feltöröd a páncélját. Erre a célra van egy speciális diótörőhöz hasonló fogó, ami nekünk nem volt, de villával, ollóval, fogókkal, mindenféle recés konyhai szerszámmal áthidalható volt a probléma.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése