2011. március 15., kedd

2. Gyalogtúra Lancasterben

Mielőtt bele kezdenék, kérésre itt van a ház, ahol lakom most:
A hétfői napom egyedül indult itt Lancasterben. Csilla 6-kor elment dolgozni, Justin pedig suliba (middle school). A szervezetem még nem nagyon érti, hogy miért alszom (otthoni idő szerint) délután, és miért kelek fel este. Reggeliztem, majd felkészítettem magam, hogy begyalogoljak az egyik bevásárló központba. A célom az volt, hogy kicsit ismerkedjek a környékkel, és szerezzek egy átalakítót, amivel tudom használni a lapost. Térképet, gps-t nem használtam, kb belőttem az irányt, és mentem az orrom után.
Egyből feltűnt, hogy egy árva lélek nem megy gyalog az utcákon. Ennek megfelelően azzal sem nagyon foglalkozik a helyi vezetés, hogy mindenhol ki legyen építve a járda. Az utcakép itt mindenhol nagyon rendezett,és tiszta, és mindenhol ugyan olyan. A házak minimális színárnyalatnyival térnek el egymástól, de mindegyiknek szinte ugyan az az elrendezése, előttük ugyan az a szépen nyírt gyep, és az aznapi újság, szépen becsomagolva (mint az amcsi filmekben). Tovább sétálva elértem egy 4+1 sávos sztrádát biciklisávval, amit Magyarországon kb 2 sávval intéznének el. Ebből is látszik, hogy itt csak az autó. Minden második villanyoszlop hirdeti, hogy nem szabad stoppolni, és az is kiderül a táblákból, hogy minden gyanús tevékenységet jelentenek a helyi lakosok, egymás védelme érdekében.
Találkoztam egy pici kolibri szerű madárral. Ilyet Mo.-on nem láttam. (Fotó a galériában) Sok-sok gyaloglás, és nézelődés után végre beértem az egyik központba. Itt aztán hirtelen nem tudtam mit kezdeni a sok üzlettel, bolttal. Úgy döntöttem, módszeresen végig járom az összeset. Ahol volt értelme érdeklődtem az átalakító után. Jártam a 99 only store-ban, a Walmart centerben, a Staples-ben, Levi's outletben, Home Depot-ban csak, hogy a nagyobbakat említsem. Ezek közül az első kettő TESCO forma szupermárket volt, csak természetesen nagyobb kiszerelésben. A Staples egy iroda felszereléssel foglalkozó üzlet. A Home Depot pedig egy Praktiker jellegű bolt. Az érdekes az volt, hogy bárhol jártam, és érdeklődtem bizonyos dolgok iránt, mindenhol szinte ijesztően segítőkészek voltak, és dagadtak. Ha nem tudtak valamit, rögtön hívták a kollégákat, és együtt siettek a vevő segítségére. A nagy igyekezet ellenére sajnos sehol nem találtam olyan konvertert, ami feszültséget is átalakít. Kiderült azonban, hogy itt általánosan sokkal olcsóbbak a ruhák, elektronikus berendezések, mint otthon. Pl egy Levi's gatyát kapsz 6 000-7 000-ért.

Visszafelé menet ezerrel tűzött a nap, és fújt a szél. Jól le is égtem :| Justin 3-kor ért haza, Csilla 5-6 felé. Velük még együtt benéztünk a városba. Radioshack, Verizon, ezek voltak a célpontok. Előbbi az átalakító miatt, utóbbi a telefon miatt. A Verizon-nál Csilla segítségével előadtam a szándékomat, hogy szeretnék egy iPhone 4-et, amit 3 hónapig itt használnék, utána pedig haza vinném. Közölték, hogy vehetek, de otthon nem fogom tudni használni. Tudom, hogy elérhető a jailbrake, de ennek azért utána akartam nézni, úgyhogy nem vettünk végül semmit. Itthon nagy meglepetésre kiderült, hogy a laptop adaptere hajlandó 110 V-al is operálni, úgyhogy kisebb erőlködés árán beletuszkoltam a dugóját a korábban vett átalakítóba (ami ugye csak a konnektor végét alakítja át, feszültséget nem), és MŰKÖDÖTT! Azóta tudok blogolni ;) és azóta sem értem utol magam. Még mindig csak a tegnapi sztorit írtam le. Talán majd holnap.

2 megjegyzés: