2011. március 18., péntek

5. bye-bye Justin Bieber - St patrick's day in Lancaster

Amikor elképzeltem az amerikai utamat, pont olyan napokra gondoltam, mint a tegnapi volt. Reggel örülhettem, hogy sokkal jobban vagyok. Már mondhatni szokásosan eltelt a délelőtt, és a kora délután.

Az nap érdekes része ott kezdődött, amikor Csilla felhívott, és megkérdezte nincs-e kedvem részt venni egy tradicionális ír St Patrick's day-en egy "közeli" pub-ban az egyik jó barátjával. Hogy a viharba ne! Azért jöttem! Sajnos egyetlen zöld ruhám sem volt. Előző nap terveztem, hogy veszek, de a közérzetem miatt ez elmaradt. Emiatt egy kicsit kellemetlenül éreztem magam. Itt ez elég komoly vétek. Fél 6 körül nyugodtam meg, amikor megérkezett Csilla jó barátja Dean, és rajta sem volt zöld. Cipő fel, és mehetünk. Csilla itthon maradt a ház körüli teendői miatt. Ezzel kicsit izgalmasabb lett a történet. Beszálltam a Honda kisbuszba, becsukódott mellettem az elektromos tolóajtó, és megismertem Zena-t, Dean barátnőjét. Furcsa párt alkottak. Dean egy hatalmas ember, nagy hassal, kedves arccal. Zena pedig egy csont sovány, alacsony nő. Szép volt, és egész este ő volt a nőiesség megtestesítője. Odafelé menet sokat beszélgettünk. Kiderült, hogy Dean a kocsmától nem messze lakik, és gyakran jár oda. Zena pedig egyenesen ott dolgozik. Dean légkondival, és fűtéssel foglalkozik. Kaptam tőle egy névjegykártyát is.
Szereti a szerencsejátékot. Később kiderült, hogy elég kiterjedt baráti körrel rendelkezik. A helyen, ahol voltunk full respect-je volt. A barátai elmondása szerint ő az az ember, aki mindent meg tud oldani. Itt aztán akármire lehet gondolni. Az úton a beszélgetés alatt Zena végig egy lila ruhadarabot kaszabolt egy ollóval. Nem gondoltam volna, hogy amikor megérkezünk azt húzza magára :D Pedig így tett. A shortján is alig volt ép felület. Neki ez a stílusa.

Így hárman beléptünk a bárba. Nem voltak túl sokan, de az ülőhelyeket épp megtöltötték. A legtöbben zöldben voltak. A bárnak két része volt. Egy leülős, és egy billiárdos, darts-os. A két részt a bárpult választotta el. Dean-nek rögtön elkészítettek egy üres asztalt, ott ültünk le. Innentől kezdve 15-20 - a lehető legkülönbözőbb arcnak mutatott be. A két induló poén:
A legtöbben Justin Bieber-nek néztek, aláírásokat kértek, és fotózkodni akartak. A másik pedig a nevem kiejtéséhez köthető. Az "I'm Matthew" után sokan visszakérdeztek, hogy Where? Azt hitték, azt mondom I met you. Zena megtanított hogy kell helyesen kiejteni. A sok-sok ismerkedés után jött a rendelés. Dean vezetett, úgyogy ő végig bambizott. Málnaszörpöt ivott jéggel. Jellemző kép: a nagy góré málnaszörpöt iszik. Zena whisky-kólázott. Én pedig egy korsó barna sört kértem. Később Zena megkóstoltatta velem az összes sört, hogy ki tudjam választani mit iszok az este folyamán. A barnán kívül mutatott egy német világos sört, és a Heffenwizen-t (röviden csak 'heff'). A heff volt a legkarakteresebb ízű, úgyhogy amellett maradtam egész este. Az italozással párhuzamosan Dean mögém mutatott, ahol egy asztal tele volt mindenféle edénnyel. Az original St Patrick's day kaja a 'beef and cabbage' (marhahús káposztával). Ezzel volt tele a legtöbb tál. Volt még mini répa, torma, zsemle, és külön edényben káposzta. Persze, hogy megkóstoltam mindent. Csillával előző nap beszélgettünk a kajákról, és az is szóba került, hogy neki mennyire nem ízlik a beef and cabbage. Szóval mindenre fel voltam készülve. Nekem ízlett. Érdekes ízvilág volt, mert a húst, és a káposztát narancsos, almás lében áztatták. A narancs volt a legdominánsabb.

A képet Dean készítette Zena-ról, és rólam még a beef and cabbage előtt.
Miután jól laktunk kezdetét vette az elvegyülés. Először egy 54 éves wiking forma alakkal ismerkedtem meg, aki rettentő sokat mesélt arról, hogy miért néz ki olyan jól. Elsőre tényleg azt gondoltam, hogy max 40. Nagy csajozós volt. Kigyúrt, colgate mosolyú, hosszú hajú, fazonra nyírt bajusszal. Elelmélkedtünk a szemszínekről. Megállapította, hogy bennem biztos ír vér csörgedezik a zöld szem miatt. Még egy darabig szórta a bölcsességeket, aztán a megfelelő pillanatban tovább álltam. A következő kép, ahogy az egyik fekete csapos táncol egy öreg részeg fazonnal. Ezt muszáj volt felvenni.

A 9. mp-nél középen Dean iszik. Itt mindenki ilyen laza.

Visszaültem az asztalunkhoz, és megismertem Mickey-t, és Antoniot. Antonio Közép-amerikából jött 4-5 éve ide Lancasterbe. Mickey-nek pedig valami köze volt a Disney-hez. Sajnos nem értettem mindent tökéletesen. Elég gyorsan hadartak kocsmanyelven. Velük úgy ismerkedtem meg, hogy csoportképet akartak készíteni, de egyiküknek sem volt vakus gépe. Nekem meg volt, úgyhogy készítettem pár fotót, és kontaktot cseréltünk. Elküldöm nekik e-mailben. Itt vannak a képek:
 
Az első képen bal alul Mickey, középen Antonio. Feltűnik, hogy ezekkel az arcokkal valami nem stimmel. Ez nagyjából mindenkire elmondható volt abban a bárban. Be is igazolódott a dolog. Mickey, és Antonio együtt voltak, de nem csak mint haver. Erre először Mickey utalt. Eléggé büszkék lehettek erre a helyzetre, mert a wc falán is megörökítették.

A narancssárga parókás nőnek pedig volt egy súlyos balesete, ami miatt a csípője, és az agya sérült. Viccesek voltak, de miután ezek kiderültek egy kicsit feszélyezve éreztem magam. Odébb is álltam, hogy megnézzem mi a helyzet a billiárd körül. Itt egy gengszter család játszott, Dean az egyikkel társalgott. Billiárd után a társaság kiment dohányozni. Én is velük mentem. Antonio megtanított egy kapcsolódó kifejezésre. 'I got the munchies' Ez a magyar 'kajafless' megfelelője. Még lazultunk 1-2 órát. Elkezdődött a karaoke is. Zena elmondása szerint ha valaki fent énekel, akkor az egyértelmű jele, hogy szingli. Persze mindenki jól énekelt, még az a részeg fazon is, aki a videóban táncolt. Éjfélkor indultunk haza. Nagy búcsúzkodás, mindenki nagyon örült, hogy találkoztunk. Egyedül az utolsó köszönés keltett rossz érzetet: Bye-bye Justin Bieber. Pfff Nagy nehezen túltettem magam rajta.

Visszafelé beugrottunk egy gyorsétterembe. Én választhattam. Itt nagyon sok Meki-szerű étterem van. Választottam egy ismeretlent. Jack in the box. Jó választás volt. Sokkal jobb burgert, és sült krumplit adtak, mint a McDonald's-ban megszokott. Természetesen az egész estéért egy centet sem fogadtak el Dean-ék. Csilla megvárt itthon. Beszámoltam neki az este történéseiről, és megmutattam neki, hogy mikkel akasztottak tele.
Volt még egy ilyen, de az Dean kocsijában maradt. Az menőbb volt. Remélem meglesz. Így telt itt Lancasterben a St Patrick's day.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése